Tavoite

Kodin remontointi kiinnostaa kuluttajia, mutta joskus kynnys rempan aloittamiseen voi olla turhan korkea. K-Rauta halusi rakentaa monikanavaisen sisältökokonaisuuden, joka poistaa tekemisen esteitä ja kannustaa tarttumaan toimeen.

Tavoitteena oli myös kertoa K-Raudan laajasta maalien, tapettien, laattojen ja lattiamateriaalien valikoimasta. Sisältöjen tuli toimia lisäksi kauppojen henkilökunnalle myynnin tukena.

Ratkaisu

Toteutimme Pinnalla-magalogin, jossa yhdistyvät aikakauslehtimäiset sisällöt sekä tuoteinformaatio. Sisältöjen tärkeä osa ovat inspiroivat moodboardit, jotka auttavat pintaremontin ideoinnissa ja eri materiaalien yhdistämisessä.

Mukaan tuotiin myös kuluttajien remonttitarinoita ja K-Raudan asiantuntijoiden parhaita neuvoja. Magalogia jaettiin kaikissa K-Raudan kaupoissa ja Habitare-messuilla K-Raudan uudenlaisella osastolla.                                                 

Ratkaisu

Painetun magalogin ohella sisältöjä hyödynnettiin somessa ja vietiin verkkoon laajennettuina versioina, joista oli ohjauksia K-Raudan verkkokauppaan.

Sisällöt suunniteltiin ja tuotettiin A-lehtien Sisältöstudion, asumisen toimituksen ja K-Raudan yhteistyönä trendien ja kohderyhmätuntemuksen pohjalta.         

Asiakkaan palaute

”Pinnalla-sisällöt ovat saaneet todella innostuneen vastaanoton niin asiakkaidemme kuin K-Rauta-kauppiaidenkin keskuudessa. Uusi markkinointikonseptimme Jätä jälkesi toteutuu niissä luontevasti ja kohderyhmiä puhuttelevasti.

Uskomme, että asiakkaamme osaavat enemmän kuin uskovatkaan, ja haluamme auttaa heitä jättämään oman kädenjälkensä. Yhdessä A-lehtien Sisältöstudion tuottamien sisältöjen avulla voimme auttaa suomalaisia rakentamaan ja remontoimaan entistä enemmän ja paremmin – ja iloitsemaan yhdessä heidän kanssaan yksilöllisistä lopputuloksista.”

Outi Gyldén
Sisältöpäällikkö, K-ryhmä
Rakentamisen ja talotekniikan kauppa