Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli puhutella nuoria ja tehdä Stockmannin nuorisovalikoimaa tunnetuksi kohderyhmän keskuudessa. Tavoitteena oli myös lanseerata Stockmannin uusi lasten ja nuorten osasto.

Kohderyhmä

Kampanjan kohderyhmänä olivat 8-16-vuotiaat ja A-lehtien ratkaisun kautta erityisesti tytöt. Ratkaisun mediat olivat: Tube-lehti, tubettajien kanavat, Instagram, Snapchat sekä displaymainonta Demi.fi:ssä. Lisäksi Meet & Greet –tapahtumat tavarataloissa.

Kanavat

Toteutus

Kampanjaan valittiin kaksi kohderyhmälle kiinnostavaa tubettajaa, Dita Bibiana ja Helmi Matilda, jotka pääsivät tutustumaan Stockmannin nuorten osaston valikoimaan, valitsemaan omia suosikkejaan ja kertomaan niistä seuraajilleen omalla tyylillään. Tubettajat jakoivat kampanjasisältöjä sekä videoilla että some-kanavissaan. Tube-lehteen tehtiin näyttävä aukeaman laajuinen advertoriaali, jossa Helmi Matilda esiintyi Back to School –vaatevalintojen kera. Kampanjan tavoittavuutta vahvistettiin myös display-mainonnalla kohderyhmän tehokkaasti tavoittavassa Demi.fi:ssä. Kaikissa materiaaleissa kerrottiin myös, että tubettajat ovat tavattavissa Meet & Greeteissä Stockmannin nuoriso-osaston lanseeraustapahtumissa.

Tulokset

Kampanjavideot keräsivät yhteensä n. 30 000 katselua ja Instagram-nostot n. 10 000 tykkäystä. Kampanjatuotteet herättivät runsaasti kiinnostusta ja yleisöä riitti jonoksi asti Meet & Greeteissä.

”Koulunalun kampanjamme rakentui Tube-lehden advertoriaalin, tubettajien kahden Youtube-videon ja kolmen Stockmann-tavaratalon Back To Cool-tapahtumien ympärille. Saimme selvää hyötyä nuorisokohderyhmän mielipidevaikuttajien hyödyntämisestä. Varsinkin YouTube-videoissa tavoitimme kohderyhmän, jota emme omissa kanavissamme tavoita. Tapahtumapäivät ja vaikuttajien vierailu niissä olivat menestys, ja niille asetetut tavoitteet täyttyivät. Saavutimme lisää tunnettuutta omille, nuorisolle suunnitelluille vaatemerkeille mielipidevaikuttajien kautta. Yhden tuotteen osalta oli myös nähtävissä selvää kasvua videon julkaisun jälkeisinä päivinä.” kertoo Stockmannin Experience Producer Timo Suomalainen.

   

Kiinnostuitko?

Kysy A-lehtien mediamyynnistä lisää vaikuttajamarkkinoinnista ja erilaisista natiivimainonnan ratkaisuista. Ota yhteyttä yhteyshenkilöösi tai p. 050 4144 200 tai mediamyynti@a-lehdet.fi.